تفاوت فوتبال و راگبی

شاید شما هم از آن دسته از افرادی هستید که تفاوت فوتبال و راگبی را ندانید. به همین دلیل ما مقاله تفاوت فوتبال و راگبی را برای شما نوشتیم تا بهتر متوجه شوید.

هر بازی تاریخ و منشا مخصوص به خود را دارد و این موضوع برای فوتبال هم صدق می­کند. دو بازی اولیه فوتبال اتحادیه فوتبال و اتحادیه راگبی هستند. هر دو بازی تاریخ و منشأ مشترکی دارند. این دو بازی ابتدا در اروپا برگزار شد.

در سال 1863 قوانین مربوط به فوتبال انجمنی در انگلستان توسط اتحادیه فوتبال وضع شد. آنها نام راگبی و فوتبال را برای تمایز بین اشکال مختلف بازی گذاشتند. بعدها اصطلاح فوتبال در دهه 1880 در انگلستان ابداع شد. فوتبال به شکل کنونی خود در انگلستان توسعه یافت، در حالی که وجود راگبی به تاریخ دورتر بازمی‌گردد.

فوتبال چیست؟

فوتبال بین دو تیم 11 نفره بازی می شود، در طول مسابقه 22 بازیکن در زمین حضور دارند.

توپ فوتبال کروی شکل با محیط 71 سانتی متر است. یک بازی فوتبال دارای دو نیمه 45 دقیقه ای بدون هیچ تایم اوت در این بین است. بازی با پاها، سر و نیم تنه بدون لمس توپ با دست انجام می شود. بازی فوتبال توسط 17 قانون اداره می شود و داور باید ببیند که بازی عادلانه برگزار می شود.

در فوتبال، یک تیم باید توپ را در تورهای حریف یا تیرک دروازه قرار دهد. برای هر گل یک امتیاز به تیم تعلق می گیرد. در طول مسابقه، یک تیم مجاز است تنها سه تعویض انجام دهد.

فدراسیون بین المللی فوتبال بالاترین مقام این بازی است. فوتبال یک بازی محبوب در آمریکا، آسیا و آفریقا است. بازی فوتبال از راگی محبوب تر است.

فوتبال چیست؟

راگبی چیست؟

راگبی نوعی فوتبال است که بین دو تیم 13 تا 15 نفره بازی می شود که در زمان بازی 26 تا 30 بازیکن در زمین حضور دارند. طول رشته راگبی 100 متر و عرض آن 70 متر است.

توپ فوتبال راگبی یک توپ دراز است که به کروی پرولات معروف است. طول توپ 30 سانتی متر، عرض 62 سانتی متر و محیط آن 77 سانتی متر است. یک بازی راگبی دارای دو تایم 40 دقیقه ای است اما هیچ تایم اوت در این بین ندارد.

در راگبی، بازیکن باید توپ را برداشته و به سمت حریف برود، بقیه اعضای تیم در حرکت رو به جلو کمک می کنند. به تیم 5 امتیاز برای تلاش، 3 امتیاز برای دراپ کیک و 2 امتیاز برای ضربه تبدیل داده می شود. هر تیم در هر بازی مجاز به انجام هفت تعویض می باشد.

هیئت بین المللی راگبی بالاترین مقام این بازی است. راگبی یک بازی غالب در کشورهای مستعمره بریتانیا است. برخی از کشورهای راگبی عبارتند از: انگلستان، استرالیا، ایتالیا، نیوزلند و… .

راگبی چیست؟

تفاوت های اصلی راگبی و فوتبال

اما این قانون برای دروازه­بان متفاوت است و او می تواند توپ را با دست بگیرد، اما قوانین یگری هم وجود دارد که باید رعایت کنند. اگر دروازه بان خارج از محوطه تعیین شده خود توپ را لمس کند، یک ضربه آزاد غیرمستقیم برای تیم مقابل اعلام می شود.

یک بازیکن فوتبال از پاهای خود استفاده می کند، به همین دلیل نام آن فوتبال است. دریبل زدن، پاس دادن و رگبار زدن با پا یا هر قسمت دیگر بدن خارج از بازو قابل قبول است.

تنها استثنای این قانون، پرتاب‌ها است. وقتی توپی از محدوده خارج می شود، تیم مقابل یک پرتاب به دست می آورد.

تفاوت های اصلی راگبی و فوتبال

شباهت های بازی راگبی و فوتبال

این دو بازی تاریخچه یکسانی دارند و هر دو از انگلستان سرچشمه گرفته اند، بنابراین شباهت هایی نیز دارند.

شباهت های بازی راگبی و فوتبال

در فوتبال از محافظ ساق پا استفاده می کنند. دروازه بان ها کمی بیشتر از بقیه ضربه می زنند و به تجهیزات بیشتری نیاز دارند. دستکش ها، زیرپیراهن های روکش دار و شورت های فشرده می توانند توسط دروازه بان ها برای محافظت از خود در برابر ضربات با سرعت بالا به سمت دروازه استفاده کنند.

راگبی به تجهیزات زیادی در خارج از پیراهن، گیره و شورت خود نیاز ندارد، اما برخی از بازیکنان تصمیم می گیرند کمی بیشتر از دیگران از خود محافظت کنند. اکثر بازیکنان از محافظ دهان استفاده می کنند زیرا تکل زدن می تواند کمی سخت باشد. برخی برای محافظت از گوش خود از کلاهک اسکرام استفاده می کنند.

راگبی و فوتبال با تفاوت‌ها و شباهت‌هایشان بازی‌های جالبی برای لذت بردن هستند، اما بر اساس نظرسنجی ها فوتبال از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

لینک منابع مقاله تفاوت فوتبال و راگبی :

bit.ly/3zENQmM cutt.ly/PUNqXEi
yun.ir/lrmbt6 b2n.ir/d25694

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *